TeherautóHogra
4x4 met Netam kipper
Teherautó
Hogra
4x4 met Netam kipper
Rögzített ár nem tartalmazza az áfát
55 000 EUR
(66 550 EUR bruttó)
Gyártás éve
1956
Kondíció
Használt
Helyszín
ANDELST 

Fényképek megjelenítése
Térkép megjelenítése
Alapadatok
- Megnevezés:
- Teherautó
- Gyártó:
- Hogra
- Modell:
- 4x4 met Netam kipper
- Gyártás éve:
- 1956
- Kondíció:
- nagyon jó (használt)
Ár és helyszín
Rögzített ár nem tartalmazza az áfát
55 000 EUR
(66 550 EUR bruttó)
- Helyszín:
- ANDELST, Hollandia

Hívás
Műszaki adatok
- Futásteljesítmény:
- 2 587 km
- Teljesítmény:
- 61 kW (82,94 LE)
- Első forgalomba helyezés:
- 02/1956
- Üzemanyagtípus:
- dízel
- Abroncs méret:
- 9.00R20
- Tengelyelrendezés:
- 4x4
- Szín:
- narancssárga
- Hajtástípus:
- mechanikai
- Felfüggesztés:
- acél
- Felszereltség:
- utánfutó vonófej, összkerékhajtás
Ajánlat részletei
- Jegyzékazonosító:
- A207-18-607
- Referenciaszám:
- 44271
- Utoljára frissítve:
- ekkor: 09.12.2025
Leírás
Ez az egyedülálló, nagyon ritka Hogra teljes körűen restaurált és kiváló állapotban van!
Hogra története:
A második világháború befejezése után Hollandia vesztesen került ki a harcból, és csak lassan épült újjá az 1950-es években. Ezeket az éveket az egyszerűség és a kemény munka jellemezte, miközben az ország helyreállításán dolgoztak. Anyag- és így felszereléshiány volt; még az 1950-es években is a teherautó-flotta főként elavult, katonai raktárból származó járművekből állt, melyeket jelentős átalakítással tartottak mozgásban és alkalmaztak civil célokra.
Hjdpfx Adox Elato Ejfr
Az 1950-es évek elején W.A. Hoek úr felismerte, hogy egyre nagyobb igény jelentkezik a nehezebb tehergépkocsikra, amelyek beszerzése nehéz vagy lehetetlen volt. Úgy látta, hogy létezik lehetőség a piaci igényeknek megfelelő, legalacsonyabb áron történő, házilag épített teherautó gyártására, ami a felhasználónak maximális teljesítményt nyújthat.
Azonban Hoek úrnak nem állt rendelkezésére a szükséges tőke. Egy gazdag özveggyel, Gravelaar asszonnyal való találkozását követően, aki hajlandó volt biztosítani a kezdőtőkét, létrejött a két névből összeállított „HOGRA” márka.
1954-ben kezdődött a gyártás egy egykori tejüzemben, Ravensteinben.
A Hogra-gyár tipikus összeszerelőüzem volt. Minden szükséges alkatrészt – az elektromos vezetékezést kivéve – külső beszállítóktól vásároltak, és Ravensteinben szerelték össze mozgó alvázzá, díszráccsal, motorháztetővel, előfalrészlettel és első sárvédőkkel, de fülke és felépítmény nélkül. Akkoriban általános gyakorlat volt, hogy a teherautók alvázként, fülke és felépítmény nélkül hagyták el a gyárat, majd a vásárló igényei szerint karosszériaépítőknél szerelték fel őket. Akkoriban olyan ismert karosszériaépítők működtek, mint a Paul & van Weelde és a Buca, továbbá számos helyi vállalat.
Az alváz, a rugókötegek és a Hogra lemezei Hollandiában készültek, míg a motort az angol Perkins, később az osztrák Steyr szállította. A Hogra rövid ideje alatt két típust gyártott, amelyek típusjelzése a beépített motortól függött. A H7-P6 típust Perkins P6 dízelmotorral (83 LE), a H7-S100 és később a H10 S-100 típust pedig 100 LE-s Steyr motorral szerelték. A típusjelzésben a 7 a 7 tonnás bruttó teherbírást jelentette. A H7-es típusokat 2 tengelyes 4x2 alvázként fejlesztették ki, néhány 2 tengelyes 4x4 kivételével. Az 1957-től készült H10 típust már 3 tengelyes, 6x2 hajtásképlettel szerelték, amely hosszanti tengellyel akár 10 tonnás bruttó hasznos teherbírást is lehetővé tett. Az 1950-es évek végére a teherautó-piac egyre versenyképesebbé vált. A Hogra kitartott a torpedóorr mellett, de elavult technológiájával nem tudott lépést tartani a korszerűbb, nagyobb teherbírású és jobb teljesítményű fülke fölé épített modellekkel. 1958-ban a vállalat nehéz helyzetbe került, leépítések történtek. A holland Hogra márka 1954-től 1961-ig tartó rövid fennállása végül 1961-ben végleg véget ért, miután a Kromhout is eltűnt a piacról. A Hogra nál kevesebb mint 100 teherautót gyártottak, amelyek szinte kizárólag Hollandiában leltek gazdára.
Jelenleg egy könyv készül...
A hirdetés automatikusan került lefordításra, éppen ezért fordítási hibák előfordulhatnak.
Hogra története:
A második világháború befejezése után Hollandia vesztesen került ki a harcból, és csak lassan épült újjá az 1950-es években. Ezeket az éveket az egyszerűség és a kemény munka jellemezte, miközben az ország helyreállításán dolgoztak. Anyag- és így felszereléshiány volt; még az 1950-es években is a teherautó-flotta főként elavult, katonai raktárból származó járművekből állt, melyeket jelentős átalakítással tartottak mozgásban és alkalmaztak civil célokra.
Hjdpfx Adox Elato Ejfr
Az 1950-es évek elején W.A. Hoek úr felismerte, hogy egyre nagyobb igény jelentkezik a nehezebb tehergépkocsikra, amelyek beszerzése nehéz vagy lehetetlen volt. Úgy látta, hogy létezik lehetőség a piaci igényeknek megfelelő, legalacsonyabb áron történő, házilag épített teherautó gyártására, ami a felhasználónak maximális teljesítményt nyújthat.
Azonban Hoek úrnak nem állt rendelkezésére a szükséges tőke. Egy gazdag özveggyel, Gravelaar asszonnyal való találkozását követően, aki hajlandó volt biztosítani a kezdőtőkét, létrejött a két névből összeállított „HOGRA” márka.
1954-ben kezdődött a gyártás egy egykori tejüzemben, Ravensteinben.
A Hogra-gyár tipikus összeszerelőüzem volt. Minden szükséges alkatrészt – az elektromos vezetékezést kivéve – külső beszállítóktól vásároltak, és Ravensteinben szerelték össze mozgó alvázzá, díszráccsal, motorháztetővel, előfalrészlettel és első sárvédőkkel, de fülke és felépítmény nélkül. Akkoriban általános gyakorlat volt, hogy a teherautók alvázként, fülke és felépítmény nélkül hagyták el a gyárat, majd a vásárló igényei szerint karosszériaépítőknél szerelték fel őket. Akkoriban olyan ismert karosszériaépítők működtek, mint a Paul & van Weelde és a Buca, továbbá számos helyi vállalat.
Az alváz, a rugókötegek és a Hogra lemezei Hollandiában készültek, míg a motort az angol Perkins, később az osztrák Steyr szállította. A Hogra rövid ideje alatt két típust gyártott, amelyek típusjelzése a beépített motortól függött. A H7-P6 típust Perkins P6 dízelmotorral (83 LE), a H7-S100 és később a H10 S-100 típust pedig 100 LE-s Steyr motorral szerelték. A típusjelzésben a 7 a 7 tonnás bruttó teherbírást jelentette. A H7-es típusokat 2 tengelyes 4x2 alvázként fejlesztették ki, néhány 2 tengelyes 4x4 kivételével. Az 1957-től készült H10 típust már 3 tengelyes, 6x2 hajtásképlettel szerelték, amely hosszanti tengellyel akár 10 tonnás bruttó hasznos teherbírást is lehetővé tett. Az 1950-es évek végére a teherautó-piac egyre versenyképesebbé vált. A Hogra kitartott a torpedóorr mellett, de elavult technológiájával nem tudott lépést tartani a korszerűbb, nagyobb teherbírású és jobb teljesítményű fülke fölé épített modellekkel. 1958-ban a vállalat nehéz helyzetbe került, leépítések történtek. A holland Hogra márka 1954-től 1961-ig tartó rövid fennállása végül 1961-ben végleg véget ért, miután a Kromhout is eltűnt a piacról. A Hogra nál kevesebb mint 100 teherautót gyártottak, amelyek szinte kizárólag Hollandiában leltek gazdára.
Jelenleg egy könyv készül...
A hirdetés automatikusan került lefordításra, éppen ezért fordítási hibák előfordulhatnak.
Szállító
Megjegyzés: Regisztráljon ingyenesen vagy jelentkezzen be, hogy hozzáférjen minden információhoz.
Regisztrált ekkor: 2003
Kérelem küldése
Telefon & Fax
+31 488 2... hirdetések
A hirdetése sikeresen törölve lett
Hiba történt


























